Előző posztomban a komplex informatikai-vállalatirányítási projekt árazásáról írtam.
De mi a helyzet az úgynevezett dobozos termékek esetén? Általában ezek a nagyobb termékek alapján kialakuló egyszerűsített megoldások, ezek árazásában a korábban említett tényezők talán kevésbé mutatkoznak. Akkor mik a szempontok?
Maga a szoftver legyen minél olcsóbb! Ez egy nagyon lényeges pont, természetes, hogy az ár mindenki számára az egyik legfontosabb tényező. Különösen érzékeny az árra az a piaci szegmens, amelyik a dobozos termékeket keresi. Mitől kerül egy szoftvertermék annyiba, amennyi? Tévedés azt gondolni, hogy maga a szoftver kerül sokba. Az ár kialakításakor két tényezőt kell figyelembe vennünk. Az egyik a termék létrehozására fordított munka. Ez azonban a kisebb tényező, hiszen egy termék abban a reményben jön létre, hogy azt sokan meg fogják vásárolni, így ezt az egyszeri költséget majd sokan fogják „összedobni”. A másik, már jelentősebb tétel, a szoftvernek az ügyfél használatába állításának a költsége, klasszikus szóhasználattal: a bevezetés költsége. Mennyi idő kell ahhoz, hogy megtanítsuk neki a kezelést, hogy a paramétereket beállítsuk úgy, hogy a program az ő kívánsága szerint működjön. Amennyiben ez a tényező jelentősen csökkenthető, úgy az ár is drasztikusan csökkenhet.
Ebből az elvből indultunk ki legújabb termékünk, a Compakta kialakításakor is. Az alapcsomagok funkciói várhatóan a lehető legtöbb vállalkozásnak megfelelőek lesznek, így nem kell paraméterezni, alakítani, testre szabni. Mint egy típusterv alapján épülő kényelmes sorház esetén: azonos tervek alapján készültek, mégis, belül mások (festés, csempe, bútor, stb.) Az oktatáshoz pedig mindenki számára a legegyszerűbb és legköltséghatékonyabb, ha oktatófilmeket adunk ügyfeleinknek – ez tetszőleges időbeosztással megtekinthető, később, szükség esetén újra elővehető - már most is meglehetősen sok készült el.
Szintén a használatot segíti a programmal települő Tudásbázis program, ahol részletes leírás található egyrészt a menüpontokról, másrészt folyamatleírások, sok-sok képpel illusztrálva.
Ezen felül pedig ügyfeleink kétórányi távsegítséget is igénybe vehetnek, amikor az Ő gépére feljelentkezve, közben a hangátvitelt is használva meg tudjuk mutatni azokat az apróságokat, amik az egyéb anyagokból nem voltak kiolvashatóak, válaszolunk a konkrétan felmerülő kérdésekre. Így tudunk napi egy kávé áráért hatékony megoldást nyújtani.