A hvg.hu oldalán megjelent egy cikk arról, hogy a Magyar Posta egy elektronikus okirat kézbesítő eljárás informatikai fejlesztésébe kezd. A cikk az alábbi linken olvasható: http://hvg.hu/kkv/20130227_Oriasi_beruhazasba_fog_a_Magyar_Posta#
Kollegám évek óta mondja, és azt hiszem, igaza van: az e-mail nagyon praktikus, de lassan már nem sokat ér. Az töri fel, aki akarja, az küld a nevemben levelet, aki csak akar stb. A hatalmas elektronikus levéláradatban nem csoda, ha időnként néhány levél elvész. Kit zavar ez, amikor az elveszett mail küldemények az 1%-t sem érik el? Csakhogy ez nem így van! Mert ezen a csatornán zajlik minden, a szerelemes levelektől a szerződésekig, megállapodásokig minden. És bizony kellemetlen magyarázkodás lehet vége, ha egy szerelmes levél nem ér oda a címzetthez, vagy ha éppen nem a címzetthez ér oda, de nagyon sokba tud kerülni, ha egy üzleti levél kallódik el, vagy a számla nem jut el a vevőhöz. Kollégám évek óta mondja különféle fórumokon, hogy szükség lenne egy előfizetéses elektronikus postafiókra, ahol csak előfizetők vannak, tehát a józan ész logikája alapján nem ez lenne a célterülete a rosszindulatú kezdeményezéseknek. Itt pontosan lehetne tudni ugyanis, hogy a levelet ki küldte, hiszen ő is csak egy előfizető lehet. Sőt, egy ilyen rendszer automatikusan biztosíthatja, hogy a levelek tartalma hiteles, hiszen a küldemény elektronikus aláírással és időbélyeggel automatikusan, vagy külön kérésre ellátható. Végre tehát megnyílna egy újabb ösvény az elektronikus ügyintézés erdejében. Nos, a Magyar Posta valami ehhez hasonlót tervez most, igaz egyelőre csak az államigazgatás és a közigazgatás ügyfelei számára. Kezdetnek már ez is valami, már csak két dologra van szükség: hogy megvalósuljon a terv, és hogy utána kiterjesszék a szolgáltatást a gazdálkodók körére is. Kíváncsian várom, mi lesz? És mikor...